fredag 19 december 2008

Semester!

Fredag före jul och jag är ledig, lönekontoret meddelade att jag har 7 dagars semester som bara måste tas ut före årsskiftet. Minst en av de 5 arbetsdagarna som är kvar ville chefen att jag jobbar, så det funkar ju liksom inte. Hur som helst är jag ledig ett par veckor framöver, och det utan att vara sjukskriven. Länge sedan det hände nu :-)

Men här kommer det bästa av allt, jag hade 22 dagar sparade sedan föregående år, och jag fick spara 10 av årets dagar. Totalt 32 sparade semesterdagar. Lägger jag sedan till de 30 som jag har nästkommande år förstår ju vem som helst att jag har 62 dagars semester att ta ut 2009! Vilken jäkla lyx! Resa jorden runt, bara Asien, bara Europa, bara Sydamerika eller alla 62 dagarna med dottern i Sydafrika...bara att välja liksom..."Come, fly with me"...

Undrar varför jag hittar så många bra låtar just nu, den senaste jag av en händelse ramlade på är ju hur jäkla bra som helst, en låt HELT i min smak. Av någon anledning tycker jag den passar in i en sorts beskrivning av mitt liv från hösten 2003 till sommaren 2008. Lyssna och njut:



Men jag erkänner att jag även kom att tänka på min kära lillasyster när jag lyssnade på texten, djupa saker vi två pratat om den senaste tiden bara "ploppade" upp på näthinnan, därför tillägnar jag låten till henne med storebrorskärlek!!!

Och jag vet att det är homovarning när man ser videon, men va fasen, låten funkar ju oavsett :-)

Glad dag alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så mycket!!! Du är så gullig! Du... Sydafrika med dotter röstar jag på. Hennes dröm går i uppfyllelse. En bättre gå¨va kan du inte ge henne. Tid har du. Skaffa dig råd. Puss&Kram!

Anonym sa...

Dax att skriva snart igen, bro!

Anonym sa...

"come fly with me" låter som en plan, lol! Vill inte dottern följa med så kan du ju alltid fråga en av lillsyrrans kompisar, dom är riktigt trevliga har jag hört =)

Ha en skön ledighet och skriv nåt snart igen... annars kan man ju lockas att tro att du tagit semester även härifrån... Nåt spännande måste det väl hända i ditt liv, värt att skriva om?!
Eller...?

Kram på dig iaf!