lördag 22 november 2008

Amazing

Ny helg, nya möjligheter efter veckan som varit. Efter en kväll med alkohol och god mat kom två medelålders män plötsligt på att man kan spela Guitar Hero samt sjunga Singstar på Playstation. Haha, för första gången har jag ylat så att jag är hes, men kul var det ända till kl. 2 i natt då sångkamratens fru som kommit hem såg ut att börja ledsna på oss och våra "sångröster". Volymen var säkert tillräckligt hög för att grannar och eventuella förbipasserande på gatan fick sig ett gott skratt, men det bjuder vi på!!!

Vad som händer ikväll vet jag ännu inte, men som det känns i huvudet idag bör man väl ta det lugnt och fint i soffan framför tv´n. Ska på några lägenhetsvisningar imorgon, det blir säkert spännande eftersom sonen hittat två som kan vara värda att titta lite extra på.

För övrigt känns det skönt att "resan" har börjat även i övrigt. Har hittat två nya jobb att söka, samt även hunnit med att skicka in en ansökan till den ena av dem. Målet är att först och främst komma på intervju, därifrån är det läge att börja sälja in mig själv på ett annat sätt än tidigare. Ska jag nå de mål jag satt upp för framtiden är ett nytt jobb nästan ett måste, känns liksom lättare att börja om med mitt liv om jag tar allt på en och samma gång. Och då menar jag bostadsort, boende och arbete...

Tänkte dela med mig av en låt som betytt oerhört mycket för mig de senaste fem åren, finns några rader i den texten som får mig att känna glädje i hjärtat, FORTFARANDE...



Den får avsluta för idag, I´ll be back!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså.... Jag skulle så jättegärna vilja höra dig sjunga! Det har jag nämligen aldrig någonsin hört. Vi hörs! Kram!

Nightrider sa...

Haha, kära syster, det vill du INTE, tro mig...

Lallis - liv och leverne sa...

Jo , det vill hon ju:P
Och så är det lite upp till dig att spela in en snutt och lägga upp här på bloggen, tycker jag. Vet du inte hur, så har du säkert någon kunnig i ämnet som du kan fråga:)
Det finns ett par stycken som skulle gilla det är jag säker på.;)

Anonym sa...

Säg till om ni behöver nån som ylar i bakgrunden nästa gång... älskar att göra bort mig med mick i handen...lol
Å så lär du väl berätta om hur det går i sökandet efter det det nya livet... kanske t o m har några tips åt en tvivlare, tillika velare...?!