onsdag 5 november 2008

Kvinna för en dag...



Min kära syster var visst intresserad av hur män skulle agera om de fick nöjet att vara kvinna för en dag. Här följer min variant på temat, dock med något annat innehåll än makt över fjärrkontroller och text-tv.
OM jag var kvinna för en dag, skulle jag...

För det första skulle jag börja dagen redan kvällen innan genom att helt enkelt gå igenom min garderob, prova alla tänkbara varianter och kombinationer av kläder jag kan tänka mig att ha på mig dagen efter, för att slutligen välja den uppsättning jag verkligen kan känna mig nöjd med.
Allt för att slippa börja dagen med stress och negativt konstaterande av att garderoben bör bytas ut omgående, IGEN.

Jag skulle just denna dag låta bli att starta "femtioelva" olika projekt bara för att jag vill känna mig driftig och påhittig, men som jag ändå inte har för avsikt att slutföra.

Istället skulle jag sätta mig och fundera ut vad jag VERKLIGEN vill skall bli gjort och därefter använda all min sk. kvinnliga list jag tydligen blivit begåvad med för att få det gjort av min man, älskare eller motsvarande primitiva pucko som går på denna form av blåsning. Jag skall ge ett litet exempel... De allra flesta män är ju faktiskt så enkelspåriga att majoriteten av kvinnorna kan ta på sig en kjol av kortare modell, tappa något på golvet och böja sig med de bakre delarna mot mannen för att ta upp det som tappats, varefter mannen genast blir väldigt intresserad av att hjälpa till att få upp det tappade från golvet. Denna typen av kvinnlig list (variationerna är oändliga) kan få underverk att ske, och sker inte underverk är det troligen något allvarligt fel på mannen/männen i omgivningen. Det är iaf min erfarenhet som man, så kvinna, varför inte använda sig av detta, det skulle åtminstone jag göra om jag var kvinna för en dag?!

En annan gåta jag med största intresse ser fram emot att få svaret på är detta med kvinnliga toalettbesök, och då är det främst tre varianter som jag funderat mycket på.

Först vill jag veta vad kvinnor egentligen gör där inne på toaletten med tanke på de enorma köer det allt som oftast uppstår till just damernas? Ibland är det ju dessutom så att andra kvinnor får nog och tar sig in på herrarnas för att inte ens de själva som är av samma kön förstår vad det är som pågår därinne som tar så otroligt lång tid. Därefter vill jag naturligtvis veta varför kvinnor har ett behov av att gå två och två på toaletten, det sker ju redan från tidig ålder och verkar på något vis sitta i generna. Min erfarenhet är ju att kvinnor knappt vågar låta på toaletten, de försöker ju dölja alla läten med olika för oss män obegripliga medel som att sätta på vattenkranen, fylla toaletten med papper eller annat uppfinningsrikt innan de uträttar sina behov. Så hur kan det då komma sig att det fungerar med en annan person närvarande?

Slutligen undrar jag hur de får plats att göra det de ska på de minimala toaletter som exempelvis ofta finns på krogar och restauranger? Skall bli skönt att äntligen få veta, när jag blir kvinna för en dag!!!

Jag skulle även passa på att ta fram tjugofem olika nyanser av SAMMA färg på tapeter och därefter försöka få min manlige partner att intressera sig av att välja vilken vi skall ha i vårt rum som vi skall till att renovera. För det måste ju vara det bästa som finns, då kan jag ju få välja allt helt själv och känna att jag själv fått ta hela ansvaret för att få det nya rummet färdigt utan att min partner orkat bry sig. Och jag skulle därmed äntligen FÖRSTÅ varför kvinnor gör så istället för att på egen hand först välja två-tre olika som verkar bäst, för att därefter be partnern vara delaktig i det slutgiltiga beslutet och göra färdigt rummet tillsammans.

Sedan skall det bli oerhört skönt att få säga att "inget" är fel när jag verkar en aning nere eller sur. För då får jag lära mig hur en kvinna tänker när hon tycker att jag som man skall kunna läsa av henne. Jag får då äntligen lära mig det där ickeverbala kommunikationssättet som kvinnor har mellan sig då de tolkar ansiktsuttryck och hårfina antydningar. Tänk vilken man jag sedan skulle vara, min kvinna skulle ju självklart tycka att jag ser, hör och noterar alla hennes behov på ett fantastiskt sätt och våra diskussioner skulle förmodligen till största delen enbart vara av positiv karaktar istället de för förhållanden nedbrytbara negativa som ofta kan uppstå.

Kommer vi sedan in på sex och samlevnad skall jag med största intresse ta del av hur jag som nybliven kvinna överhuvud taget kan njuta av ett sexuellt umgänge med min partner då hjärnan arbetar för högtryck med att gå igenom alla eventuella problem, saker som kan bli problem och saker som varit ett problem UNDER själva akten. Hoppas bara att min partner är så skicklig på det han gör att han ändå kan få mig att nå njutningens höjder, för annars vete tusan om jag vill vara kvinna ens för en dag :-) Spännade hur som helst!

Når vi så långt som till en fullbordad kärleksakt skall det bli enormt intressant att notera om jag som vet hur en man fungerar kan få min partner att stanna kvar i min famn för att öka känslan av samhörighet genom att kramas, gosa och smekas. Som nybliven kvinna vet jag ju att min ökade halt av oxytocin efter orgasmen, blandat med östrogenet i kroppen är precis vad jag väldigt gärna vill ha efter att ha nått klimax, medan min partner fått sitt oxytocin blandat med testosteron som gör att halten blir neutraliserad med resultatet att han ganska omedelbart efter akten är färdig och redan saknar sin dator eller fjärrkontrollen för att se text-tv med kvällens sportresultat eller aktiekurser. Här vill jag dock noga poängtera att jag själv även i manlig skepnad gärna väljer att ligga kvar i famnen som gett mig närhet, beröring och njutning. Men då har jag en gång fått höra att jag har väldigt mycket kvinna i mig... Jag kan ju även välja att göra en överraskande manöver och lägga mig intill honom och knyta an på det sättet medan han surfar på sina pokersidor på den bärbara datorn i sängen. Tror nog jag skulle vara en optimal kvinna, i min partners ögon iaf.

Kanske bäst att jag fortsätter att vara den jag är, verkar lugnast för mänskligheten :-)

3 kommentarer:

Honungsbullen sa...

Att vara kvinna för en dag skulle nog kräva en riktig MAN! Du skulle klara det galant.

Lysande inlägg och välkommen till bloggosfären! Det skall bli jätteroligt att följa ditt skrivande framöver.

Honungsbullen sa...

Lysande inlägg! Fullständigt underbart faktiskt! :) Både jag och Lotta från förr är fulla av beundran. Kram!

Lallis - liv och leverne sa...

En mycket bra inlägg:)
kram L