torsdag 13 november 2008

På G...

Trots svårigheter i livet måste man ju försöka ta tag i bitarna.
Mäklare, banken, Hemnet osv, allt det är saker som måste ordnas, kul att man har barnen med sig, märkte just att de är rena rama veteranerna på Hemnet...

Först skall man bestämma ungefär var och hur man vill bo framöver, sedan får man gå igenom de ekonomiska förutsättningarna. Verkar som barnen och jag är ganska överrens om hur vi vill ha det och vad det är vi söker. Får ta detta som ett gemensamt äventyr till att bygga upp en ny tillvaro att trivas i. En lägenhet vi alla verkar gilla skall tittas på i helgen, ett litet smakprov...





Har haft en låt på hjärnan sedan detta elände startade, nu har jag äntligen fått hjälp till att lägga in låten även här...TACK!

Om inte annat så tror jag syster kan tänkas lyssna både en och två gånger...





Min 14-åring skickade ett spännande sms idag, där skrev hon följande: Pappa, storebror får bo var han vill, lillasyster får bo hos mamma, men du och jag kan dra till Sydafrika i ett år...Sedan åker vi hem och jag börjar gymnasiet och du gör det du vill. Klart möjligt eftersom hon hoppat över en klass i skolan och i så fall skulle plugga vidare med samma årskull som hon själv är. Helt klart roligaste förslaget hittills. Skön tjej, me like!!! Då skulle jag tillbringa tiden så långt som möjligt på följande vis:



Som sagt, känns som jag är på G!!!

2 kommentarer:

Honungsbullen sa...

Gumman är en tuffing! Och du har så bra musiksmak! :) Tror jag vet vem som hjälpte dig. Puss & Kram!

Lallis - liv och leverne sa...

Jo. Du är nog helt klart på G.
Tror jag också.