onsdag 19 november 2008

Where You gonna go?

Är färdig med att ta reda på vem jag är och varför jag är den jag är, där har jag kommit långt. Resten av den resan är att detaljstudera och att jobba vidare för att förstå allt till 100%, dit kanske jag aldrig riktigt når, men en bra bit på vägen är iaf mitt mål den närmaste tiden.

Att vara tvungen till åtgärder och vägval jag själv inte vill för närvarande känns däremot inte alls lika bra. Känner mig plötsligt som en person utan någon tillhörighet. Endast mina barn håller mig kvar i denna del av landet eller världen, i övrigt skulle jag kunna befinna mig precis var som helst när jag nu skall starta upp ett nytt liv. Om jag mår dåligt av att komma in i en lägenhet som är till salu är det väl ett tecken på att det inte är rätt väg eller steg att ta. Ser det istället som en styrka att jag kan känna så, att jag vågar känna efter och att jag vågar visa mig skör. Exakt samma sak i val av plats att bosätta sig på. Det måste helt enkelt kännas rätt, även om allt blir högst tillfälligt i min strävan att nå de mål jag satt upp för mig själv.

Just tillhörigheten är något jag inte är riktigt färdig med ännu, själv tycker jag dock att den och frågan om vem jag är, är två skilda saker att jobba med. Nämnde saken för en kunnig person inom området som höll med mig, det kändes bra eftersom jag uppfattade att jag är på rätt spår. Därför måste jag nu hitta ett sätt att vänligt men bestämt be de personer runt omkring mig som i all välmening försöker tala om för mig vad jag skall göra och hur jag skall agera att helt enkelt BACKA ett eller ett par steg. Jag är en vuxen människa som måste få ta mina egna beslut om framtiden. Tror faktiskt och helt ärligt att jag är fullt kapabel till det! Självklart är min förhoppning att besluten och vägvalen skall bli så ansvarsfulla och bra som möjligt, både för mig själv och mina barn.

Nu har jag möjligheten att BÖRJA OM och göra något som jag SJÄLV trivs med. Målen är följande, utan inbördes ordning:

Ny bostad
Nytt jobb
Ny trygghet
Ny lycka
Nytt liv

Vad som ingår i de olika delarna är jag beredd att diskutera över ett eller ett par glas rött med tända ljus och i trevligt sällskap :-)

Gillar den här låten, den gör mig GLAD av någon anledning...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är övertgad om att de steg du tar kommer att leda dig åt rätt håll. Stå på dig. Jag hejar på dig! Kram!

Anonym sa...

följer dig med stigande intresse... det märks vem du är släkt med, ni måste ha det i generna på något vis, lol! Fortsätt att skriva, för jag vill fortsätta läsa =)

Anonym sa...

Lycka till med fortsättningen på din resa! Jag ser fram emot att få läsa om den här.